Over de club
Ext. comp 2008-2010
Contactformulier

Aantal bezoekers

Terugblik externe (NOSBO) competitie 2008 – 2009:

Als beste derde van de 2e klasse Nosbo in het seizoen 2007-2008 zijn wij min of meer onverwachts gepromoveerd naar de 1e klasse!
Gezien het geringe aantal leden ( 8 ), medio juni 2008 leek het ons onmogelijk om de promotie te “accepteren” en zagen er in eerste instantie van af. In de eerste klasse wordt namelijk met 8-tallen gespeeld in plaats van de 6-tallen uit de 2e klasse

Maar we hadden het nog niet definitief doorgegeven en omdat een aantal leden (Steijvers, Wiersema, Hartman, Krol) het toch jammer vonden om dit zomaar te laten lopen hebben we het toch doorgezet!
Het was nu wel volstrekt duidelijk dat er nieuwe leden bij moesten komen. Er is dan ook actie ondernomen om daar wat aan te doen en niet zonder resultaat!
Zo konden we Frans Hindriks, Johan Beeftink en Gerard Potjer als nieuwe leden begroeten, terwijl Karel Bitter en Gerard Kruize toezegden beschikbaar te zijn om voor ons in de externe (NOSBO) competitie uit te komen, zodat we nu hiervoor een keuze hadden uit 13 spelers!

Dat bood in ieder geval perspectief hoewel de verwachtingen natuurlijk niet al te hoog gesteld konden worden.

Dat bleek ook al direct in de eerste wedstrijd tegen Lewenborg. Het werd een duidelijke 1 – 7 nederlaag! Mogelijk waren onze spelers enigszins geïmponeerd! Lewenborg 1 speelde in het seizoen 2007-2008 nog in de Landelijke KNSB competitie Maar dit team bleek te zijn opgeheven omdat de meeste spelers er collectief mee gestopt waren.
Wij speelden eigenlijk grotendeels tegen het team wat in het seizoen ervoor nog gewoon Lewenborg 2 was en eveneens was gepromoveerd naar de 1e klasse.

Fragment uit de wedstrijd tegen DAC

Terugziend op het hele seizoen bleek deze forse tegenvaller gelukkig slechts een incident. In alle acht wedstrijden daarna ging het stukken beter!
Helaas leverde dit uiteindelijk slechts een matchpunt op; 4-4 tegen Haren IV notabene de enige wedstrijd waarin we onvolledig waren met een reglementaire nul als gevolg.
Ook waren er vier wedstrijden waarin we met het kleinst mogelijke verschil verloren: 3,5 – 4,5. Heel zuur natuurlijk! Vooral herinner ik me de wedstrijd tegen Middelstum, waarin we op zeker moment met 3-0 voorstonden, maar toch aan het eind met lege handen bleven zitten.

Dit alles betekende uiteraard degradatie, maar wel met opgeheven hoofd! Komend seizoen starten we met frisse moed weer in de 2e klasse! Wie weet is er nu ook ruimte voor een 2e team!

Hieronder nog even de eindstand:

Klasse 1A

1. HSP............... 18 51   K
2. DAC............... 13 42½
3. Ten Boer.......... 13 41
4. Middelstum........ 10 35
5. Bedum.............. 9 35
6. SISSA 3............ 8 34
7. Veendam.............7 30½
8. Lewenborg...........6 34
9. Haren 4............ 5 30
10.Eelde/Paterswolde...1 27 D

Beker:

Voor het eerst sinds jaren deden we met een team mee aan de NOSBO-bekercompetitie.

We moesten in de eerste ronde uit tegen een sterk team van Unitas uit Groningen. Het werd dan ook geen succes.
Met een kansloze 4-0 nederlaag was dit bekeravontuur snel voorbij. Jammer maar helaas.

Tenslotte:

Wil ik iedereen danken voor zijn inzet en we zullen zien hoe het komend seizoen allemaal weer gaat!

Martin Wiersema